علیرضا جهانبخش به آلکمار هلند پیوست

جهانبخش به آلکمار هلند پیوست

آلکمار هلند تیم جدید علیرضا جهانبخش

علیرضا جهانبخش بعد از درخشش در فصل گذشته لیگ هلند، با توجه به پیشنهاداتش امروز قرارداد 5 ساله با تیم آلکمار به امضا رساند.

قرارداد 5 ساله جهانبخش با آلکمار

به گزارش "ورزش سه"، ستاره ایرانی فصل گذشته تیم نایمخن امروز بعد از تست پزشکی به تیم آلکمار پیوست.

بعد از اینکه آرون یوهانسون به تیم وردربرمن انتقال یافت، جان وندربورن به دنبال استخدام یک وینگر بود که در نهایت علیرضا جهانبخش که در فصل گذشته عنوان برترین بازیکن ژوپیلر لیگ را به دست آورده بود، به این باشگاه پیوست.

این قرارداد 5 ساله است که نشان دهنده اطمینان باشگاه به این وینگر ایرانی 21 ساله است. آلکمار از تیم های مهم فوتبال هلند بشمار می رود و یک بار نیز به همراه لوییز فن خال عنوان قهرمانی لیگ هلند را به دست آورده بود.

جهانبخش در صورت ادامه درخشش در فوتبال هلند شانس این را خواهد داشت که به تیم های معتبرتر نیز بپیوندد.


آلکمار با 46 سال سابقه در فوتبال هلند، دو بار در سال های 1981 و 2009 قهرمان لیگ برتر این کشور شده است. در سال 1981 این تیم به فینال جام یوفا نیز راه یافت که مغلوب ایپسویچ انگلیس شد.این تیم فصل گذشته با 62 امتیاز پس از آیندهوون و آژاکس سوم شد و امسال از دور سوم در لیگ اروپا حاضر خواهد بود.


سایت های هلندی اینگونه به استقبال انتقال جهانبخش به آلکمار رفته اند :








"AZ Alkmaar" یا "آ زد آلکمار"، تیم مشهوری است که قرار است از علیرضا جهانبخش در فصل جدید پذیرایی کند. طبق اعلام این باشگاه، جهانبخش به زودی آزمایش پزشکی این تیم را پشت سر خواهد گذاشت و سپس قراردادی را تا پایان فصل 2020، با تیم هلندی به امضا می رساند.




آلکمار، در شمال غربی هلند در ایالت "نورث هولاند" یا همان "هلند شمالی" واقع است. در کشوری که شهرهای کوچک زیادی را در خود جای داده است، آلکمار حتی از نایمخن هم کوچک تر است اما اعتبار تیم فوتبال این شهر، آن را به یکی مشهورترین شهرهای هلند برای علاقه مندان به فوتبال می نماید. باشگاه "آلکمار"، عمر زیادی ندارد(48 سال)، ولی موفقیت های این تیم آن را به یکی از قطب های فوتبال هلند تبدیل کرده است.


آلکمار تاکنون دو بار فاتح لیگ هلند شده است که اولین آن به فصل 81-1980 و دومین و آخرین بار به فصل 09-2008 باز می گردد. در این سال، لوئیس فن خال، سرمربی کنونی باشگاه منچستر یونایتد و سابق بارسلونا و بایرن مونیخ، این تیم را با کسب 80 امتیاز و با قاطعیت قهرمان لیگ هلند کرد. فن خال که سال آخر دوران فوتبالش را در آلکمار پشت سر گذاشته بود، در فاصله سال های 2005 تا 2009، مربی این باشگاه بود و سپس راهی بایرن مونیخ شد. آلکمار پس از فن خال، افرادی همچون رونالد کومان، دیک ادووکات و مارکو فن باستن را بر روی نیمکت مربیگری خود دیده است.




سرمربی کنونی آلکمار، جان فن در بروم است که پس از دورانی موفق در اندرلخت بلژیک، راهی این تیم شده است. آخرین باری که آلکمار در لیگ قهرمانان اروپا حاضر شد، به فصل 10-2009 باز می گردد که این تیم در گروه H تورنمنت، در حضور آرسنال، المپیاکوس و استاندارد لیژ، چهارم شد و از دور رقابت ها کنار رفت.


اگرچه آلکمار در جام یوفا، وضعیت خیلی بهتری را دنبال کرده است. آنها در ده سال اخیر، چهار بار در جمع 8 تیم پایانی لیگ اروپا حاضر شده اند. پس از نایب قهرمانی در فصل 81-80، آلکمار در فصل 05-2004 به نیمه نهایی یوفا رسید و در سال های 07-2006، 12-2011 و 14-2013، به جمع هشت تیم پایانی لیگ اروپا راه یافت. این تیم همچنین چهار بار قهرمان جام حذفی فوتبال هلند شده است که آخرین آن به فصل 13-2012 باز می گردد.


آلکمار در ورزشگاهی 17 هزار نفری بازی می کند که با توجه به اینکه جمعیت شهر به صد هزار نفر نمی رسد، خیلی کوچک نیست. آنها طبق آخرین رنکینگ باشگاهی یوفا، بالاتر از تیم هایی همچون لاتزیو و بیلبائو، در رده 37 بهترین تیم های قاره اروپا قرار دارند. آلکمار فصل گذشته، پس از آیندهوون و آیاکس، در رتبه سوم رده بندی جدول لیگ هلند قرار گرفت و به طور مستقیم راهی مرحله سوم لیگ اروپا شد. آلکمار در این مرحله باید به مصاف استانبول بلدیه سپور برود که فعلا بازی رفت را با نتیجه دو بر صفر پیروز شده است.




آلکمار در سال های اخیر بازیکنان زیادی را به آیاکس و تیم های لیگ برتر انگلستان فروخته است که از جمله می توان به انتقال یوزی آلتیدور به ساندرلند در ازای 7 میلیون پوند یا موسی دمبه له به فولهام در ازای 4.2 میلیون پوند اشاره کرد. آنها هفته گذشته استیون برقیس، وینگر راست و ستاره فصل خود را با قیمت 4.5 میلیون پوند به واتفورد فروختند. تاریخ نشان داده است این باشگاه هلندی مکان خوبی برای پیشرفت بازیکنان و رسیدن به موفقیت های نسبی در فوتبال بوده است. آنها محل پرورش بازیکنانی همچون گراتزیو پله، هکتور مورنو، مونیر الحمدویی، راسموس الم در سال های اخیر بوده اند.


در پیراهن آلکمار، بازیکنانی همچون یوزی آلتیدور، فیلیپ کوکو، لوئیس فن خال، گراتزیانو پله،هکتور مورنو، مونیر الحمدویی، راسموس الم، ران فلار، جیمی فلوید هاسلبنک، جرمین لنس، آرون یوهانسون، آدام ماهر و برت هولتمن بازی کرده اند. آیا ستاره ایرانی و 2 میلیون یورویی تازه وارد آلکمار می تواند گاس هاپرتس هلندی را نیمکت نشین کند و به یکی از موفق ترین خرید های باشگاه تبدیل شود؟ آیا پسرک جوان داماش گیلان، می تواند به ستاره سال آینده لیگ هلند تبدیل شود؟

هافبک ایرانی تیم فوتبال نایمخن در آستانه پیوستن به تیم AZ آلکمار هلند قرار دارد.



تیم واتفورد که فصل گذشته موفق شد به لیگ برتر انگلیس صعود کند به دنبال جذب استیون برگوئیس، بال سمت چپ و راست تیم AZ آلکمار است. در صورتی که انتقال این بازیکن به انگلیس قطعی شود آن وقت آلکمار برای جذب علیرضا جهانبخش با باشگاه نایمخن وارد مذاکره خواهد شد تا این بازیکن ایرانی را جانشین برگوئیس کند.


ارنی استوارت، مدیر ورزشی باشگاه آلکمار با بیان اینکه منتظر مشخص شدن وضعیت برگوئیس هستند، در این خصوص به FOX Sports گفت: علیرضا در لیست خرید ما قرار دارد اما برای جذب او باید یک بازیکن از تیم ما جدا شود. هنوز جدایی برگوئیس قطعی نشده است. این صحت دارد که مذاکراتی با مینو رائولا، مدیربرنامه‌های این بازیکن انجام شده اما هنوز هیچ قراردادی به ثبت نرسیده است.


باشگاه NEC نایمخن هم به دنبال فروش هافبک ملی‌پوش ایرانی‌اش است. جهانبخش در این باره اظهار داشت: من یک سال دیگر با نایمخن قرارداد دارم اما از این موضوع خبر دارم که باشگاه برای درآمدزایی قصد فروش من را دارد.


هافبک تیم ملی کشورمان از قطعی بودن پیشنهادش هم خبر داد و در این خصوص گفت: اکنون دو باشگاه هلندی پیشنهاد رسمی داده‌اند و باید تصمیم بگیرم.


واتفور با پیشنهادی ۵ میلیون یورویی به آلکمار قصد دارد برگوئیس را جذب کند که به نظر باشگاه هم با این انتقال موافق است اما هنوز برخی از اعضای هیئت مدیره نظرشان را در این خصوص نداده‌اند.