ماجرای بستن IP کافی نت ها و اظهار نامه های ناتمام

ماجرای بستن IP کافی نت ها و اظهار نامه های

ماجرای بستن IP کافی نت ها و اظهار نامه


این روزها که همه در تلاش برای تسلیم اظهارنامه ها هستند و برای انجام این کار به کافی نت ها مراجعه می کنند اما برخی از این مراکز به جهت نداشتن مجوز آموزشی به تعطیلی کشیده شدند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران؛ تیر ماه زمان تسلیم اظهارنامه های مالیاتی است که این روزها نفس های پایانی خود را می کشد اما در چند سال اخیر تسلیم این اظهار نامه ها از دستی به اینترنتی تبدیل شده است و این روش برای خیلی از افراد دشوار است و آنها به خاطر همین موضوع از پرداخت مالیات فرار می کنند.
بستن آی پی های کافی نت ها و اظهار نامه های ناتمام

در همین راستا آریا،رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان امور مالیاتی کشور در گفتگو با خبرنگاراخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان گفت:امروزه تمام فعالان اقتصادی به جهت نگهداری اطلاعات خرید و فروش خود و براساس نیاز شرکت،بنگاه اقتصادی و یا مغازه خود از یک سیستم کامپیوتری و یا نرم افزار حسابداری کوچک یا بزرگ استفاده می کنند که ممکن است برخی از مردم در استفاده از اظهارنامه های اینترنتی با مشکل مواجه شوند.
اما با بررسی های میدانی به این موضوع پی بردیم که کار با این نرم افزار برای بسیاری از مودیان مالیاتی سخت بوده و فقط تعداد محدودی می توانند با آن کار کنند.
بستن آی پی های کافی نت ها و اظهار نامه های ناتمام
آریا در خصوص علت اجرای این طرح اظهار داشت:در سالهای گذشته که اظهارنامه های مالیاتی به صورت اینترنتی ارائه می شد سازماندهی دقیقی نداشت و مردم به هر واحد کسبی که این خدمت را ارائه می کرد مراجعه می کردند که به علت اطلاعات کم و عدم آموزش نامناسب اشتباهاتی را مرتکب می شدند که به همین دلیل امسال برای حذف این اشتباهات و برطرف کردن مشکلاتی از این قبیل به سازماندهی کافی نت ها و آموزش آنها پرداخته ایم.
بستن آی پی های کافی نت ها و اظهار نامه های ناتمام
اما در این میان آی پی های برخی از کافی نت دارها به دلیل نداشتن مجوز های آموزشی مسدود و تعداد زیادی اظهارنامه بلا تکلیف باقی مانده است و کافی نت دارها که از این طرح شاکی بودند اعلام کردند باید این آموزش ها را چند ماه گذشته به ما ارائه می دادند تا با این مشکلات مواجه نشویم.
بستن آی پی های کافی نت ها و اظهار نامه های ناتمام

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان امور مالیاتی کشور درباره علت سخت بودن ثبت این اظهارنامه ها با صراحت عنوان کرد: واقعا معتقدیم که کار با این نرم افزار ها خیلی راحت است ولی بر خلاف حرف های ایشان مردم اعلام کردند کار کردن با این نرم افزار بسیار سخت است و حتما برای انجام آن باید به کافی نت ها مراجعه کنیم اما در گذشته که این اظهارنامه به صورت دستی تسلیم می شد بسیار راحت تر بود و افرادی که از دنیای مجازی و اینترنت اطلاعاتی نداشتند هم به راحتی می توانستند این کار را انجام دهند.
گزارش:حدیث حدادی


انتهای پیام/